INNE PRZEDMIOTY: Angielski, Historia, WOS, Geografia,

Motyw dziecka

Kochankowie z kręgu polarnego, reż. Julio Medem

Film prezentuje historię Otta i Any. Zakochali się oni w sobie już jako dzieci. Świadczyć o tym może symboliczna scena, w której Otto puszcza na wietrze papierowe samolociki, a jeden z nich łapie Ana. Przypadkowo ojca chłopca i matkę dziewczynki również zaczyna łączyć miłość. Otto i Ana stają się więc jedną rodziną, dorastają razem. Są też kochankami. Jednak ich szczęście nie trwa wiecznie, ich drogi się rozchodzą. Film za pomocą symbolicznych scen pokazuje historię miłości na przestrzeni kilkunastu lat. Następuje przejście od dziecięcej miłości do tej dojrzałej.

 

Powrót, reż. Andriej Zwiagincew

Film opowiada o dwóch chłopcach, którzy wychowywani są przez matkę. Pewnego dnia po wielu latach do domu wraca ich ojciec. Wkracza zdecydowanie w życie dorastających synów – przyjmuje postawę groźnego opiekuna, który ma nauczyć ich prawdziwego życia. Zabiera ich na wycieczkę. Jest ona sprawdzianem dla ich umiejętności, dojrzałości i męskości. Młodszy z braci zaczyna się buntować przeciwko postępowaniu ojca. Gdy po dość długiej podróży, docierają na miejsce, dochodzi do wypadku. Film w bardzo tajemniczy sposób opowiada historię rosyjskiej rodziny. Pokazuje uczucia takie jak strach, gniew, bunt czy odwaga.

 

Inne przykłady filmowe:

  • My, dzieci z dworca Zoo, reż. Uli Edel (dzieci uzależnione od narkotyków);
  • Kochankowie mojej mamy, reż. Radosław Piwowarski (chłopiec, który dba o matkę-alkoholiczkę);
  • Tajemniczy ogród, reż. Agnieszka Holland (osierocona dziewczynka, kaleki chłopiec);
  • Tato, reż. Maciej Ślesicki (walka ojca o przyznanie opieki nad dzieckiem);
  • Cztery pokoje, reż. Robert Rodriguez (niesforne dzieci gangstera);
  • Czekolada, reż. Lasse Hallström (dziewczynka obdarzona matczyną miłością);
  • Był sobie chłopiec, reż. Paul Weitz (chłopiec zmieniający życie mężczyzny);
  • 28 dni później, reż. Danny Boyle (dziewczynka, która traci ojca);
  • Tajemnica Aleksandry, reż. Rolf de Heer (dzieci odizolowane od ojca);
  • Oliver Twist, reż. Roman Polański (chłopiec-sierota).
Zobacz inne motywy